سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمونه دادخواست اثبات زوجیت

نمونه دادخواست اثبات زوجیت

 


در این مقاله قصد داریم تا با ارائه چند نمونه دادخواست اثبات زوجیت به افرادی که قصد دارند زوجیت خود را ثابت نمایند کمک کنیم. زیرا تنظیم دادخواست اثبات زوجیت نیاز به وکیل یا دانش حقوقی داشته تا بتوانید بهترین شرح دادخواست را برای دادگاه محترم تنظیم کنید.

 

در مقاله « اثبات زوجیت » به تفصیل به این موضوع پرداخته و گفتیم که هرگاه مرد یا زن منکر وجود علقه زوجیت شود یا از وجود رابطه زوجیت به هر دلیل امتناع نماید، دعوای اثبات زوجیت توسط کسی که انکار علیه اوست مطرح می گردد.

به منظور طرح دعوای اثبات زوجیت، زن می تواند با تاکید بر میزان مهریه و انکار عقد توسط مرد و اسناد دیگری که اماره ای بر وجود رابطه زوجیت است با تقدیم دادخواست اثبات زوجیت به دادگاه خانواده صدور حکم بر اثبات زوجیت را خواستار گردد. البته این دعوا می تواند از جانب مرد نیز مطرح شود.


 مراحل تنظیم نمونه دادخواست اثبات زوجیت 


شما می توانید در این سایت به تمامی موضوعات مختلف دادخواست و انواع نمونه دادخوست مانند نمونه دادخواست اثبات زوجیت دسترسی داشته باشید.

روش کار به این صورت است که در بخش جستجوی نمونه دادخواست ، موضوع مورد نظر خود را انتخاب نموده و با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر می توانید نمونه دادخواست مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

سپس می توانید در بخش تنظیم دادخواست اینترنتی ، پس از تکمیل فرم ارائه شده در سایت و قرار دادن شرح دادخواستی که می توانید از نمونه دادخواست یافت شده در مرحله قبل بهره گرفته و دادخواست خود را پرینت و به دفتر خدمات قضایی ارائه دهید.

 نمونه دادخواست اثبات زوجیت ( نمونه 1) 


برگ دادخواست به دادگاه عمومی

 

مشخصات طرفین نام نام خانوادگى نام پدر شغل محل اقامت

شهر – خیابان -کوچه – شماره –پلاک

خواهان






خوانده






وکیل یا نماینده قانونى




تعیین خواسته وبهای آن صدور حکم بر اثبات رابطه زوجیت
دلایل و منضمات دادخواست 1- فتوکپی مصدق عقدنامه مورخ ………، 2- استشهادیه محلی، 3- شهادت

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده ……

با سلام و احترام به استحضار می رساند: با توجه به مدارک پیوست دادخواست، اینجانبه با خوانده آقای ……… فرزند ……… در تاریخ ……….. ازدواج موقت نموده ام لکن خوانده موصوف منکر وجود رابطه زوجیت بین ما گردیده است. خواهشمند است با توجه به ماده (1) قانون راجع به انکار زوجیت مصوب سال 1311، حکم بر ثبوت واقعه ازدواج بین اینجانبه و خوانده را صادر و اعلام فرمائید.

 

امضا – مهر – اثر انگشت

شماره و تاریخ ثبت دادخواست

شماره

تاریخ

شعبه دادگاه عمومی رسیدگی فرمائید

نام ونام خانوادگی مقام ارجاع کننده:

تاریخ / / امضاء

چاپ روزنامه رسمی کشور فرم شماره 1296/2201/54 دفتر طرح و برنامه ریزی